Veel gestelde vragen


Hier vind je onze meest gestelde vragen. 

Wil je liever persoonlijk geholpen worden? Dat is geen enkel probleem! We helpen je graag verder per telefoon: 0174 - 28 34 22, per mail: [email protected]. Je kunt ook live met ons chatten!

Chat live met ons!

Bezorgen

Bezorgt Kippie ook aan huis?
Jazeker! Kippie bezorgt verschillende producten aan huis. Wil je jouw Kippiepan graag thuis bezorgd hebben? Plaats dan gemakkelijk een bestelling en kies voor bezorgen. Voor leveringen op donderdag, vrijdag of zaterdag kun je de dag van tevoren tot 12:00 uur bestellen. In samenwerking met een bezorgpartner bezorgen wij in heel Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden). Voor de exacte tijden en verdere informatie kun je het beste een kijkje nemen op onze bezorgpagina.

Hoe lang van tevoren moet ik een bezorgbestelling plaatsen?
Voor bezorging kun je de dag van tevoren tot 12:00 uur bestellen. Wij bezorgen gekoeld door heel Nederland op donderdag, vrijdag en zaterdag.
Wij leveren tussen 08:00 en 22:00 uur. Wil je er zeker van zijn dat je je bestelling vóór een bepaalde tijd in huis hebt? Laat de producten dan een dag eerder bezorgen en bewaar ze in de koelkast! Alles is zeker 3 dagen goed houdbaar (mits gekoeld onder 7 graden celsius).

Waar bezorgt Kippie allemaal?
Kippie bezorgt door heel Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden).

Wanneer wordt er bij mij thuis bezorgd?
Er wordt bezorgd op donderdag, vrijdag en zaterdag. Wij leveren tussen 08:00 en 22:00 uur. Je kunt zelf een gewenst tijdvak uitkiezen (m.u.v. de decembermaand).
Voor de levering ontvang je een email en een SMS. Hierin staat een tijdvenster (tijdvenster van 3 uur) van bezorgen vermeld. Ook krijg je een track en trace link. Met deze link kun je de bestelling op een kwartier nauwkeurig volgen!

Wat kost bezorgen?
De gekoelde bezorging is vanaf € 8,95. Voor een specifieker tijdvak kan er een toeslag bij gerekend worden.  

Uit welke tijdvakken kan ik kiezen voor de bezorging?
Op donderdag en vrijdag hebben wij de volgende tijdvakken voor het bezorgen: 08:00-14:00, 12:00-18:00 en 17:00-22:00 uur. En op zaterdag zijn de tijdvakken: 08:00-14:00 en 12:00-18:00 uur beschikbaar. De tijdvakken kunnen op feestdagen afwijken. Bezorging met een marge van één uur buiten het tijdvak is geoorloofd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Zorg er altijd voor dat je thuis bent tijdens de bezorging. Omdat jouw bestelling verse producten bevat, kan de levering maar één keer worden aangeboden.
Als er niet wordt open gedaan, zal de bezorger aanbellen bij de buren. Als zij wel thuis zijn, zal de bezorger de bestelling daar afleveren. Ook kan het zijn dat de bezorger je opbelt (mobiel) bij geen gehoor aan de deur.
Zendingen moeten altijd door een persoon in ontvangst genomen en mogen niet ergens achter gelaten worden.

Hoe worden de producten bezorgd?
De producten worden gekoeld bezorgd.

Waarom moet ik mijn mobiele telefoonnummer opgeven als ik wil bestellen?
Het is belangrijk om ook je mobiele nummer in te voeren tijdens het bestellen. Deze gegevens zullen wij enkel in noodgevallen gebruiken. Je ontvangt bijvoorbeeld een SMS van onze bezorgpartner met informatie over de bezorgtijd. Ook kunnen we je op de hoogte houden van onverwachte veranderingen in bezorgtijd.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Het wijzigen of het annuleren van een bezorgbestelling kan alleen een geruime tijd van tevoren. Dit dient telefonisch of per mail te gebeuren. Zorg dat je uiterlijk twee dagen van tevoren de wijzigingen of annulering doorgeeft. De klantenservice is iedere werkdag van 08:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar per telefoon op 0174 - 28 34 22 of per mail op [email protected]. Annuleringen en wijzigingen van bestellingen kunnen telefonisch en per mail doorgevoerd worden.

Waar moet ik de Kippiepannen die ik thuis bezorgd heb gekregen terug brengen?
De pannen worden niet opgehaald. Je kunt de pannen (schoon) terugbrengen bij de dichtstbijzijnde winkel. In de winkel krijg je het geld van de borg retour.
Je kunt er ook voor kiezen om de pan thuis te houden. Je kunt dan de volgende keer eventueel enkel de inhoud van de pannen bestellen.

Afhalen

Vanaf hoe laat kan ik mijn Kippiepan afhalen in de winkel?
Vanaf een uur of 10:00. Alle bestellingen worden 's ochtends vroeg klaargemaakt in de winkels. Als je dus tot een avond of langer van tevoren de bestelling hebt geplaatst, staat deze in de loop van de ochtend voor je klaar. Bestel je een Kippiepan via de website om deze dezelfde dag nog op te halen? Dan kun je een aantal uur na het plaatsen van de bestelling langs de winkel lopen. In die tijd is de bestelling voor je klaargezet.
Alle bestellingen kunnen de gehele dag worden opgehaald. Uiteraard tot de sluitingstijd van desbetreffende winkel. Wil je de exacte openingstijden weten van jouw Kippie winkel? Neem dan een kijkje op onze winkelpagina.

Hoe lang van tevoren moet ik een afhaal bestelling plaatsen?
Via de webshop kun je tot 15:00 uur een bestelling plaatsen om deze dezelfde dag op te halen. Ideaal dus als je nog niet precies weet hoeveel mensen er op je feestje/verjaardag komen of als je niet precies weet wat je wil hebben.
Als je de bestelling 's ochtends op wenst te halen, adviseren we je om tot een dag van tevoren te bestellen. Op deze manier kunnen de medewerkers van jouw Kippie winkel de bestelling al vroeg in de ochtend klaarmaken zodat deze op tijd voor je klaar staat!

Waar kan ik aangeven in welke Kippie-winkel ik mijn bestelling af wil halen?
Dit kan je aangeven tijdens de eerste stap van het bestelproces.
Tijdens het bestelproces kom je langs verschillende mogelijkheden. Je kunt je gehele bestelling controleren, kortingscodes invoeren, persoonlijke gegevens invullen en controleren en tot slot aangeven waar en wanneer je je bestelling ophaalt.

Kan ik een bestelling vandaag plaatsen en ook vandaag ophalen?
Ja dit kan! Kippie biedt een erg flexibele bestel- en afhaalprocedure aan. In de meeste gevallen geldt: Voor 15:00 besteld? Dezelfde dag ophalen in de winkel!" Er geldt dan wel dat u de bestelling ophaalt vóór de sluitingstijd van de winkel. Bij uitzonderingen zal de desbetreffende winkel altijd contact met je opnemen om de opties te bespreken. Dit kan afhangen van het afhaalfiliaal en van de voorraad van de desbetreffende winkel.

Bestellen

Hoe bestel ik iets bij Kippie?
In de webshop van Kippie kun je gemakkelijk de producten zoeken. Zoek bijvoorbeeld door de zoekbalk te gebruiken of kijk in de verschillende productcategorieën. Zoek het product of de producten op die je wilt kopen en plaats deze in het winkelmandje. Je kunt nu verder rondkijken in de webshop of meteen een bestelling plaatsen. Om een bestelling te plaatsen klik je op de knop ‘Bestel’.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt bij Kippie voor verschillende betaalmethodes kiezen. De meest voorkomende betaalmethode in Nederland is iDeal betalen. Dit is een veilige en snelle manier van betalen en ook voor het afronden van het bestelproces. Je kunt jouw bank kiezen en de betaling succesvol afronden.
Ook kun je ervoor kiezen om de bestelling in de winkel af te rekenen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed ontvangen is?
Na het plaatsen van een bestelling krijg je de bedankpagina te zien. Dit is een teken dat het plaatsen van de bestelling goed is gegaan. Als extra controle wordt er ook een automatische bevestigingsmail gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. In deze mail kun je jouw bestelling, afhaalmoment en -plaats nog eens controleren.

Kan ik ook enkel de inhoud van een Kippiepan bestellen?
Dat kan zeker! Je kunt de gewenste inhoud toevoegen aan de winkelwagen. Er verschijnt dan een pop up met de keuze: met of zonder elektrische pan. Je kunt er dan voor kiezen om enkel de inhoud te bestellen.

Houdbaarheid

Hoe bewaar ik mijn Kippiepan als ik deze pas de volgende dag ga gebruiken?
De inhoud van de Kippiepan, dit kunnen hapjes zijn of complete maaltijden, wordt op een aluminiumschaal in de pan geleverd. Deze schaal is uitneembaar. Je kunt dus gemakkelijk de aluminiumschaal met inhoud uit de pan halen en in de koelkast bewaren. Alle hapjes en maaltijden zijn kraakvers. Je kunt de inhoud van de Kippiepan minimaal 3 dagen goed bewaren in de koelkast mits onder 7 graden celsius gekoeld.
Wil je meer informatie over de houdbaarheid van onze producten? Bekijk dan deze pagina.

Hoe lang zijn de producten van Kippie houdbaar?
De producten van Kippie worden iedere dag vers gegrild en vers klaargemaakt. Als de producten eenmaal zijn afgekoeld kunnen deze minimaal 3 dagen in de koelkast worden bewaard (mits onder 7 graden celsius gekoeld). Weet je van tevoren al dat je de producten langer wil bewaren? Vries ze dan in! De producten zijn dan drie maanden te bewaren.

Ik heb mijn Kippiepan op zondag nodig, maar zaterdag is de laatste dag dat jullie geopend zijn! Hoe houd ik de producten goed?
Dit is geen enkel probleem. Je kunt met een gerust hart de bestelling plaatsen en als afhaaldatum de zaterdag aanvinken.
Wat je kunt doen:
De inhoud van de Kippiepan zit in onze nieuwe aluminiumschaal in de pan. Deze aluminiumschaal is afgedekt met een doorzichtige plastic deksel. De aluminiumschaal is uitneembaar. Je kunt de inhoud van de Kippiepan dus gemakkelijk uit de pan halen en in de koelkast bewaren! De hapjes blijven dan minimaal 3 dagen goed (mits gekoeld onder 7 graden celsius). Als je de hapjes invriest kun je deze nog langer bewaren.

Retourneren

Wanneer moet ik de elektrische Kippiepan weer terug brengen?

Er zit geen retourtermijn gekoppeld aan onze elektrische Kippiepannen. Je mag de pannen terugbrengen wanneer dit voor jou uitkomt. Voor de pan wordt 15 euro borg gevraagd. Dit bedrag ontvang je direct terug bij het inleveren van de pan. Je kunt er ook voor kiezen om de pan thuis te houden. Een volgende keer kun je dan enkel de inhoud van een Kippiepan bestellen, zonder borg!

Let op: heb je je bestelling laten thuis bezorgen? De elektrische pan wordt dan niet opgehaald. Je kunt de pan terugbrengen in de dichtstbijzijnde winkel. Daar ontvang je de borg retour. Je kunt er ook voor kiezen om de pan te houden en de volgende keer enkel de Kippieschaal te laten bezorgen.

Waar moet ik de Kippiepannen die ik thuis bezorgd heb gekregen, terug brengen?
De pannen worden niet opgehaald. Je kunt de pannen terugbrengen bij de dichtstbijzijnde winkel. In de winkel krijg je het geld van de borg retour.
Je kunt er ook voor kiezen om de pan thuis te houden. Je kunt een volgende keer eventueel enkel de inhoud van de pannen bestellen.

Bereiding

Hoe warm ik alle producten op?
Als je de elektrische Kippiepan hebt besteld, hoef je enkel de aluminium inlegschaal in de pan te plaatsen. Verwijder de plastic deksel. Hierna kun je de pan aanzetten op stand 2 of 3. Schep de hapjes elke 5-10 minuten om zodat ze niet aanbranden. Na 30-40 minuten zijn de hapjes klaar en kun je er van genieten! 
Als je de hapjes niet in de elektrische pan opwarmt, raden wij aan de gegrilde producten op te warmen in de oven. Haal de producten uit de verpakking en plaatst deze in een ovenschaal. Verwarm de oven voor op 180 graden en warm onze Kippie producten voor ongeveer 10 minuten op.
Onze producten kunnen ook opgewarmd worden in de magnetron. De verpakkingen die je in de winkel meekrijgt zijn (bijna) allemaal magnetronbestendig. Zet de magnetron op 900 watt en verwarm de producten ongeveer 3 minuten.
De maaltijden zoals bami en nasi kun je het beste opwarmen in de magnetron op 900 watt voor ongeveer 3 minuten of in een pan en omscheppen tot het warm is. Voor enkele producten verschillen de bereidingswijzen. Raadpleeg voor de zekerheid onze bereidingspagina.


Krijg ik de aluminiumschaal gratis bij een Kippiepan?
Jazeker. De inhoud van de Kippiepan wordt op de aluminiumschaal in de pan meegegeven. Voor de pan en stekker betaal je borg. Deze gelieve weer in te leveren bij de winkel van afhalen. De aluminiumschaal en plastic deksel hoeven niet ingeleverd te worden. Deze mag je houden of natuurlijk weggooien.

Hoeveel Watt is een Kippiepan?
Kippiepannen zijn 1400 Watt.

Cadeaubonnen en kortingscodes

Hoe en waar kan ik een kortingscode invullen?
Kies bij de stap ‘betalen’ in het bestelproces voor ‘kortingscode gebruiken’. Je kunt nu jouw unieke kortingscode invoeren. Het bedrag of het percentage van de korting wordt automatisch van het totaalbedrag van jouw bestelling afgetrokken. Zo zie je gelijk wat je nog moet betalen.

Hoe kom ik aan een kortingscode van Kippie?
Op dit moment hebben wij geen kortingscodes. Wil je op de hoogte blijven van onze acties? Houdt de folders, flyers, advertenties in de winkels in de gaten. Ook op social media wordt vaak iets gezegd over unieke kortingen en aanbiedingen. Volg de pagina’s dus op de voet en mis geen enkele korting!
Ook als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Kippie zit je goed. Je wordt dan als eerste op de hoogte gehouden van unieke kortingen en aanbiedingen, maar je kunt ook persoonlijke kortingscodes ontvangen! Mis dus niets en meld je snel aan.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?
Cadeaubonnen zijn verkrijgbaar bij al onze winkels in ieder gewenst bedrag.

Annuleren

Kan ik mijn afhaalbestelling bij Kippie annuleren?
Ja, dit kan. Het kan wegens persoonlijke omstandigheden altijd voorkomen dat je je bestelling helaas moet annuleren. Meld dit zo snel mogelijk aan de klantenservice van Kippie. De klantenservice is iedere werkdag van 08:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar per telefoon op 
0174 - 28 34 22 of per mail op [email protected]. Annuleringen van bestellingen kunnen telefonisch en per mail doorgevoerd worden.
Indien de bestelling de dag voor de opgegeven afhaaldatum wordt geannuleerd, kan Kippie B.V. het bedrag dat is betaald terugstorten naar de rekening van de klant.

Kan ik mijn bezorgbestelling annuleren? 
Het annuleren van een bezorgbestelling kan alleen een geruime tijd van tevoren. Dit dient telefonisch of per mail te gebeuren. Zorg dat je uiterlijk twee dagen van tevoren de annulering doorgeeft. De klantenservice is iedere werkdag van 08:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar per telefoon op 
0174 - 28 34 22 of per mail op [email protected]. Annuleringen en wijzigingen van bestellingen kunnen telefonisch en per mail doorgevoerd worden.

Hoe snel word ik terug betaald na annuleren?
Na het aangeven van een annulering wordt het betaalde bedrag direct retour gestort. Binnen drie dagen staat het bedrag weer op jouw rekening.

Allergenen

Wat zijn de allergenen op Kippie producten?
Bij het bereiden van een product is het er belangrijk om rekening te houden met allergenen. Zorg daarom altijd dat je de werkbank tussendoor schoonmaakt en je handen wast na iedere handeling. Zie hieronder in een tabel de allergenenlijst van Kippie. bekijk hier de allergenen lijst voor al 
onze producten.

Zijn er ook glutenvrije producten te koop?
Helaas bevatten veel kruiden en marinades waar Kippie mee werkt gluten. De meeste filialen hebben enkele glutenvrij producten in het assortiment. Neem voor de zekerheid contact op met de desbetreffende winkel om naar dit assortiment te vragen. Bij een bezorgbestelling is enkel de Mini Satépan glutenvrij.

Is er een allergenen lijst van de producten van Kippie beschikbaar?
Onze winkels werken met verschillende kruiden en marinades. De allergenenlijst kan dus per winkel verschillen. Wil je een gedetailleerde allergenenlijst van een winkel bekijken? Neem dan contact op met de desbetreffende winkel of met het hoofdkantoor. De lijst wordt dan eventueel naar je doorgestuurd.

Herkomst

Wat voor soort kip verkoopt Kippie?
De producten die Kippie in zijn winkels verkoopt zijn van de gangbare vleeskip. Dit is een reguliere soort. De voeding die de dieren krijgen, is niet genetisch gemanipuleerd. Door ze kwaliteitsvolle voeding te geven, zorgen we ervoor dat wij kwaliteit leveren.
Alleen vlees dat voldoet aan de kwaliteitseisen van Kippie wordt ingekocht en geleverd aan de verschillende winkels.

Zijn de producten van Kippie Biologisch?
Er is momenteel nog te weinig vraag naar biologische kip. Daarom werken wij met de kippensector en andere partijen in de keten al geruime tijd samen, en dringen er bij onze leveranciers op aan om diervriendelijke producten op te schalen om zo snel mogelijk meer duurzame kip te kunnen gaan verkopen in onze vestigingen.
Als antwoord op de vraag: de Kippie winkels kunnen nog niet standaard biologische kip aanbieden omdat de vraag vanuit de consument te klein is. Om het product te kunnen aanbieden moet er een minimale omzet snelheid gehaald worden i.v.m. verse producten.

Zijn de producten van Kippie halal?
Wij verkopen geen halal producten. In onze winkels worden ook producten van varkensvlees bereid en verkocht. Vandaar dat wij niets communiceren als zijnde halal. 

Account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Klik tijdens het inloggen op de link 'wachtwoord vergeten'. Je kunt nu je e-mailadres invullen en je belandt op een pagina waar je gemakkelijk je wachtwoord kunt wijzigen.

Ik ben het emailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik doen?
Je kunt nu het beste contact opnemen met onze klantenservice. Bel gerust naar 
0174 - 28 34 22.
Zij zoeken jouw persoonlijke account op en kunnen direct per telefoon jouw gegevens wijzigen en opnieuw opsturen. 

Betaalmogelijkheden

Kan ik achteraf betalen?
Dat kan zeker! Naast de betaalmethode iDEAL, kun je ook kiezen voor 'betalen in de winkel'. De bestelling wordt de ochtend van afhalen voor je klaargezet. Als je jouw bestelling ophaalt, kun je in de winkel betalen met je pinpas of met contant geld.

Kan ik met iDEAL betalen?
Ja. Kippie biedt iDEAL als betaalmethode aan. iDEAL is een veilige en in Nederland de meest voorkomende manier van betalen. Met iDEAL reken je je bestelling meteen af in een veilige en vertrouwde internetbetaalomgeving.

Welke betaalmethoden biedt Kippie aan in de webshop?
Op dit moment worden iDEAL betalen en betalen in de winkel aangeboden. Kippie is bezig met een uitbreiding van dit aanbod. Op korte termijn zullen de betaalmethoden worden uitgebreid.